Powered by Blogger.

Mesti Baca!! Warga Tua Yang Ditemui Dalam Keadaan Yang Menyedihkan

Elmyyantie Abd Rasak( pemilik fb)

Assalamualaikum , Saya Cuma nak Share Ini kepada umum...
gambar2 yg Saya Upload Ini Adalah Gmbar Yg saya sendiri ambil ....

Sewaktu Nak balik Rumah Dari Hantar adik Ke hospital, Saya terlihat Kotak2 seperti Ada Seseorng Didalam...
pada mulanya Saya ingin biarkan Dan menyangkakan ia ialah pekerja Yg ingin berehat2... Tpi entah mengapa Hati ini. Teringin sangat Nak buat U'Turn.. Nak juga tahu siapa Insan Itu...

Allahurabbi... Terkejut sgt Rupa-rupanya seorang Warga Tua yg hanya memakai Baju/seluar lusuh yg berbaring sambil menyapu2 ubat pada kaki..
saya memberanikan Diri utk Tegur pakcik ini... Dgn Cpatnya pakcik ni bangun terkejut mgkin dgn kdtgan saya...

Tersentuh nya Hati...

Ya Allah... Bila mndgr pnjelasan pakcik ini siapapun pasti menitis air mata ..
Dia punyai keluarga, Tetapi Tiada siapa mahu dia tgl bersama, Dia dihantar ke rumah Warga tua.. namun Dihalau keluar oleh Ketua rumah warga tua itu...
yg beliau beritahu nama 'Darren'...
lagi sedih bila pakcik tu berkata..

biarlah dia hidup begini.. mugkin dia hanya menyusahkan ... bagi keluarganya..

bila saya tanya bagaimana pakcik nak makan/minum???
walaupun pkcik tu tak jawab pertanyaan saya...tapi saya sendiri nmpk plastik bewarna merah itu adalah sisa2 mknan yg mgkin diperolehi dimana2 restoran atau Hospital ...Dan saya yakin itu adalah makanan harian beliau.. Ya allah...

dari segi percakapan beliau, saya yakin beliau berbangsa kadazan dusun...

bila saya tanya sama ada dia mmpunyai identity card, Dan saya dapati beliau

beragama Islam ..

Dia Tak patut diperlakukan seperti ini...
kawan2 Tolong bantu pakcik ini.. dia memerlukan bantuan...

dia hanya tinggal dibawah pokok yg hnya beratapkan Kotak..

tiada apa yg mmpu saya cakap...
hanya mmpu berdoa semoga pakcik ini cekal dgn kehidupan ini.. 
semoga tabah..
sebelum Balik saya sempat menghulur sedikit wang yang tidak seberapa namun ditolak oleh nya .. saya terus mendesak nya utk ambil.. bkn la bnyk.sgt tapi mgkin boleh beli makan yg baik sikit.. alhmdullilah akhirnya beliau akur... Dan tak putus2 ucap terimaksih pada saya.. Tersentuh sungguh hati.. apalagi yg mampu saya buat saya buat... saya tak dapat bayangkan jika dia ialah. Bapa saya ...



Wahai Pihak Atasan !! sila ambil perhatian !! org ini memerlukan bantuan ,




















0 comments:

Post a Comment