Powered by Blogger.

Ngeri! Tindakan Lelaki Yang Tidak Pernah Dilakukan Oleh Sesiapa.



Tidur di gunung dengan ketinggian ribuan meter mungkin sudah menjadi perkara biasa bagi para pendaki. Namun, beranikah anda tidur tergantung di atas ribuan kaki di Alps, Itali?

Seperti yang dilaporkan oleh dari Boredpanda,  tidur tergantung di atas ribuan meter antara pengunungan Alps, Itali Utara tentulah akan memberikan pengalaman unik sekaligus ekstrem.

Hal tersebut berjaya dilakukan oleh sekumpulan atlet yang berkumpul setiap tahun untuk mengadakan perkhemahan selama seminggu. Mereka sengaja berbuat demikian untuk memacu adrenaline mereka.

Pertemuan mereka telah berlangsung sejak tahun 2012, dan masih berkumpul tiap tahunnya hingga kini. Bagi mereka, tidur tergantung di atas Alps merupakan salah bentuk kelonggaran, mencari ketenangan dan menghilangkan kepenatan yang melanda mereka sehari-hari.

Dengan tali yang tergantung dari beberapa sisi, tempat tidur berwarna-warni menggantung dengan nyaman. Untuk mencapai tempat tidur gantung tersebut, mereka harus melalui satu tali panjang. Tentunya menggunakan tali keselamatan.

Lebih lanjut, selama seminggu mereka akan mendirikan khemah di puncak gunung untuk menginap dan akan berehat di tempat tidur yang ter
gantung di atas ribuan kaki di Alps ini.


Berikut aksi ekstrem para atlet yang tidur tergantung di pengunungan Alps:













0 comments:

Post a Comment